๑۩۞۩๑GadisPink ๑۩۞۩๑
ABOUT TUTO LOVE


Rindu ABAH Disisi
28 October 2012 • 12:10 PM • 0 comments





Bila otak ni tetiba terpikir seorang ayah/abah atau nampak 1 keluarga yang bahagiaa ... aku secara auto akan begenang airmata ... knp????sebab rindu ??sebab geram ??marah ??atau kecewa ?? macam2 perasaan aku rasakan ..

Aku masih lagi mempunyai ABAH . tapi tah kemana dia sekarang tanpa khabar berita ,sehat ke ,tinggal kat mana ..nak contact pun aku tak tahu la dia masih guna lagi or tak numb tu kadang2 tak dapat dihubungi ..ntah laa,aku je yang hubungi dia ,kadang2 tanya khabar ,kadang mintak duit .tapi dia tak pernah nak col aku tanya khabar aku .. kalau aku senyap dia pon senyap laa . n until now dy senyap .. Agak aku ni prihatin kan ?aku ni dulu seorang anak yang degil n kuat melawan . tapi dengan abah ,aku cuma dpt melawan dengan tindakan jep tp bukan kata2 ,takut ! dia Hottemper person .dan walaupun aku dulu2 teruk kena belasah dek dia ..dan panas baran dy .. ade 1perasaan yang wat aku sedihh ,dan terasa NAK SEORANG AYAH DISISI :'( ...

Dulu ..dia tak bole tengok aku bercakap dengan lelaki ,jumpa lelaki . Kalau aku nak wat semua tu senyap2 jep belakang dia .Dan senyap2 pun kantoi ,n teruk la kena ngn abah .. tapi ade masa plak ,aku rapat dengan dia ..kadang kua berdua ngn dy g masai .. tapi .................. panas2 dy ,dy baik hati jugak .
1Hari tuu .. jalan dengan abah .. aku nampak JAM tangan yang cntik . aku memang suka sangat .. aku try mintak kat abah .. "Abah .. nak jam ni .. "  "ermmm ,abah tade brape ade wet lg ni" "alaaa ,bole la abah ...along tade jam dah nii ... " " yela2 ,ambik laa " ...dia memang seorang yang baik untuk bagi anak dy ape2 yang anak dia mintak ..tapi if dy btol2 tade wet ,dia akan ckp lain kali laa .(sambil taip ni ,aku nak nangis !!!)

Aku bukan je nak abah disisi sebab ape aku mintak aku dpt ,tp untuk melindungi anak2 dy jugak ..dan kasihsayang .Aku ta sangka sgt2 , 2006 adelah perpisahan mak n abah secara terus .tanpa menoleh lagi . dan kehidupan baru aku di kampung,masa tu sangat2 tak bole diterima dan tak biasa ! aku tertekan ,aku rindu ,aku marah ! urghh ! semuanya aku tinggal kan ,rumah ,kawan2 dan kenalan2 kat pasir gudang ..

Abah memang garang ,panas baran .. dan dalam keluarga kami pun mcm2 berlaku ..aku rasa marah ! benci ! kecewa .. tapi dy tetap ABAH aku .. Adek aku sampai skg menyepikan diri dari abah ,tah knp sebabnya .. aku rasa hampir 3 or 4 thun dy tak menghubungi abah ,bercakap dan berjumpa .. padahal dulu ,dy paling rapat dengan abah .. aku penah ckp dengan adek aku " ADek ,,benci2 kau kat dy pun ,garang2 dia pon ,dy tetap ABAH kita" ...



Sejak aku umur 13tahun kot aku da mula guna fon . Bila nak contact lelaki ke ape ,aku tak buat depan abah .takut ! mesti belakang2 .. mesej pon byk padam ! huhu . sebab memang dia akan pegang fon dan chek . Aku mungkin tak mengerti knp dia harus lakukan cmtuh dulu ,tapi kini aku sedar knp ..

Mak aku pernah cerita ,dulu aku degil dan sedikit nakal .. masa tu duduk dekat blok TAMAN MAWAR . Aku mungkin ingat sikit je peristiwa tu  . Aku sangat geram ,marah pada budak lelaki ni ,dia suka ejek dan usik aku ..aku geramm . aku senyap2 curik selipar jepun gambar doraemon dan BUANG dlm tong smpah .. tong smpah taman mawar setiap tangga ade terowong untuk buang smpah smpai ke bawah . sbb kat bawah ade pondok or peti sampah . so ,tah cmne .. dak lelaki tu dpt agak dia gego umah aku .hahaha .last2 aku kena libas dan rotan disebabkan buang selipar orang . *selipar jepun je kot !!! geramm aku .. tapi kebiruan dan kehijauan jugak la badan ,peha aku .ingat g ,time nak mencari selipar tu abah da sentap2 rotan tu kat dinding koridor ,bayangkan aku kene libas dek rotan bulu tu ..yang pemegangnya besi tuuu .haaa bebirat kauu aku kena .tp part yang aku sedih n terharu ..,mak ckp ,mlm tu aku tido bertemankan airmata .. then abah masuk bilik sapukan ubat !!!! arghhh!! *sedey pulokkk

Ape pon dia TETAP ABAH AKU .




Hari ini………mata tidak dapat membendungtumpah linangan air mataseiring waktu telah bergantitanpa terasa enam tahun telah berlaluAyah………..sejak kepergian muterasa begitu sepihati hami sangat merindukan muapa lagi saat berkumpulAyah…………..parkataan saat detik-detik kepergian mumasih terngiang di telinga iniamanah yang engkau berikanterasa sangat berat……namun anak mu tak akan menyerahmengemban apa yang engkau berikanAyah..Kini ku rasakan hidup tanpamuAku sepi hidup tanpa muNamun ini harus ku jalaniWalau terasa sangat berat ku jalani
Ayah...Terima kasih atas semuanyaSemua kasih sayang yang kau curahkanSemua pengorbanan yang kau lakukan
Ayah...Kini aku merindukanmuMerindukan saat-saat bersamamuMerindukan kasih sayang darimu
Ayah...Ingin rasanya aku berjumpa denganmuWalau hanya dalam mimpikuWalau hanya memandang wajahmuAku selalu mengharapkan engkau hadirmenemani aku setiap harimenemani masa pertumbuhanku ini
Aku tumbuuh menjadi besartanpa engkau disisikutanpa engkau yang menemani hari-hariku

Ayah…….do’a kami selalu untuk muYa… Allah………ampuni dosa dan salah ayah kami di masa hidup nyajauhkan dari azab kubur Mulapangkan di alam nyaterangilah dengan Nur MuYa….Allah……….tempatkanlah ayah kami di sisi Mudisisi Mu lah tempat sebaik-baik nya kami kembali



PASTFUTURE


My Sweet Numbers;
free counter



Contact Me

: EyQa LOFafy
:EyqaSepet
:****


GIVE ME YOUR WORDS;











" say HYE TO ME "

STATUS;



I WANT HAPPINESS!

date : 20/8/14
at:7.59 pm





BLOG ARCHIVE;

  • Apply kerja di KLIA !
  • Luahan hati dari lagu
  • Dalam Dilemma ~
  • Kisah Kami :: Aku Bahagia Memilikimu
  • Mimpi seperti datangnya HARI KIAMAT !
  • Tutorial : Daftar Nuffnang dan Letak iklan diBlog
  • Pengalaman di KTT
  • Renungkan ~
  • Keputusan terletak ditangan saya !
  • Kesedihan Kepiluan Kesebakkan :)